Daniel SYV

    Hej Amin,
    titta gärna på vad Interiörskolan kan erbjuda. Här finner du information om den utbildningsanordnare: studier/privata-utbildningar/interiörskolan Annars, så är yrken inom inredningsdesign och interiördesign - i Sverige - icke reglerade. Och det innebär att arbetsgivare och uppdragsgivare får anställa med vilken utbildning de själva tycker passar. Det är inte otänkbart att kunna börja jobba direkt, utan någon specifik utbildning och "jobba sig in i branschen", skapa imponerande portfolio och attrahera många betalande kunder och på så sätt driva eget
    Det är alltså omöjligt att säga "gå den här utbildning så blir du framgångsrik interiördesigner". Man kan med vilken utbildning som helst gå arbetslös och så kan man utan någon specifik utbildning lyckas ta sig i branschen genom att visa sin stora talang, ha eller skapa de rätta kontakterna + om man har tur med sig.