Tim

    Hej! Jag undrar om man behöver någon speciell behörighet om man ska starta EL firma pluggar på EL-programmet och blir klar till sommaren. Funderar på att starta företag och undrar om man behöver någon speciell behörighet eller räcker de med den utbildningen.

    • Milla : Jag vill råda dig att jobba i några år som anställd, innan du startar en egen firma.
    • Milla : Exakt Vad vill du att din firma ska göra? Vilka sorters el-arbeten?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Tim;

    kika gärna på info som finns på yrken-inom-elbranschen
    Har du pratat med dina El-lärare? De borde kunna hjälpa dig med frågan om vilken behörighet som krävs för att starta en el-firma.
    Vad ska ditt gymnasiearbete /kurs GA/ handla om? Kanske kan du inrikta det på att undersöka frågor om El-säkerhetslagen och om vilken behörighet som krävs för att starta en el-firma.
    En "allmän studievägledare" är inte expert på el-branschen och el-yrken.... så vi skulle behöva göra "reseach" innan vi kan svara på din fråga.
    Det skulle underlätta för oss om vi visste exakt Vad har du tänkt att din framtida firma skulle arbeta med, vilka sorters el-arbeten du/ni skulle utföra.

    Studie- och yrkesvägledare