nicole
    jag vill komma in på ett gymnasium där medianen förra året var 347, men är inte 320 poäng A i alla ämnen så hur kan man komma upp i 347 poäng? och vad för betyg behöver man?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kan det vara ett Estetiskt program som du vill in på? Där gör man ju ett färdighetsprov som ger poäng som plussas på din betygspoäng vilket leder till att man kan ha mer än 320 poäng. Nästa år så räknas även Moderna språk in i de betyg som man räknar på så du har möjlighet att komma upp i 340 poäng. Beroende på vad du får på färdighetsprov så kan du alltså få mer än 340 poäng/Lena, Syv