Karisma

    Jag går i 1:an just nu men jag började fundera på detta. Jag vill skriva om dissociativ identitetsstörning, men jag vet inte om det finns några kriterier när det kommer till att välja ämne.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Karisma,
    temat för gymnasiearbete och frågeställningar som ditt gymnasiearbete bör besvara behöver du få OK på från en handledare på din gymnasieskola. Gymnasiearbete gör man oftast under årskurs 3, temat väljer man oftast antingen under början av årskurs 3 eller i slutet av årskurs 2. När du går i årskurs 1 kanske är det lite för tidigt att välja temat för GA; detta för att du kommer att lära dig mycket mer under de kommande gymnasieåren och du kanske ändrar dig ang.temat för GA. Du får givetvis redan nu börja samla material som du tror du ska kunna använda i ditt GA. Fråga på din gymnasieskola om du redan nu skulle kunna få kontakt med handledaren som kommer bli din GA-handledare och i så fall kan du fråga honom-henne om hen kan godkänna temat som du har valt.