Bandita Andras
    hej.
    jag går på folkuniversitetet i Göteborg, och studerar till fukttekniker. jag har planer att plugga vidare, men har svårt och hitta vad jag vill bli i framtiden. är utbildad advokatassistent. den var en 2 år yrkesutbildning. Jag har en djup kännedom innom saneringsbranschen, har jobbat 8 år som brandsanerare.
    Jag vill gärna hitta på en utbildning som skulle ge mig en bra lön. kan man kombinera de här två utbildningarna? vad för utbildning ska jag välja nu som passar mig bäst?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, det var en svår fråga med tanke på alla yrken och utbildningar du har i ryggen och nu dessutom även ska bli frukttekniker men ändå söker efter annat!?

    Jag ser inte direkt någon gemensam nämnare mellan dina utbildningar så jag är osäker på hur dessa skulle kunna kombineras men kanske kan du utveckla dina långa erfarenhet som brandsanerare och utbilda dig vidare till brandingenjör - http://www.lth.se/utbildning/brandingenjor - kan tänka mig att du även rent lönemässigt kan utvecklas utifrån det yrket.

    /Lena, Syv