Ja, du kan läsa eller göra prövningar i matte 1a, 2a och 3b och om du får högre betyg kommer betyget i matte 1a räknas in i stället för betyget i 1c och så vidare på nivå 2 och 3 också.
    Dock kommer du prövas med det högre meritvärde i BII, kompletteringsgruppen.
    Du prövas samtidigt i BI, direktgruppen med det lägre meritvärde (om du även utan kompletteringar var behörig).
    Mvh
    ANNA