Jwan
    Hej!
    Jag funderar på att höja mina betyg genom att göra prövningar under våren nästa år och undrar om hur många betyg kan jag höja upp under våren för jag ligger på E-D i många ämnen och vill gärna höja så många så möjligt?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Hen som inte är gymnasieelev får göra prövningar i alla de olika svenska städer/kommunen; behöver alltså inte vara i den kommunen där hen bor eller är skriven i. På så sätt kan man anmäla sig till olika kommuner, komvux och prövningsenheter - på många olika ställen, om man hittar var man kan anmäla sig, kan betala prövningsavgift, kan ta sig till prövningsställena och förbereda sig till prövningar på egen hand. Det finns inga centrala regler som skulle ange antal prövningar som man får göra per läsår, termin, månad eller vecka, utan det beror på vad du själv vill, hinner och orkar.