Anette
    Om man studerar på High School i USA i 3 år efter att ha gått ut klass 9 i Sverige (motsvarande vårt gymnasium) kan man då söka vidare till svensk högskola på denna utbildning? Svenska språket förstår jag att man måste komplettera med eller läsa parallellt. Gäller samma för Australien som USA?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, det absolut bästa svar på den frågan får du av www.antagning.se som är experter på antagning till högskoleutbildningar i Sverige. Med vänlig hälsning, Mikael syv