Kimia
    Hej
    vad gäller vid antagning till tandläkarutbildningen efter Na?,& även andra attraktiva högskoleutbildningar,som tandhygienist utbildning & BMA?,eller andra yrken inom laboratorium?.

    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia, det som gäller vid antagning till alla högskoleutbildningar och även andra utbildningar - som t.ex. yrkeshögskole, folkhögskoleutbildningar - är att de som har de bästa förutsättningarna att klara av utbildningen på det bästa sättet, kommer in;
    ett antal ställs i reserv och de övriga blir utan plats.
    Mvh Anna SYV
    • : okej,vilka anses som de som har de bästa förutsättningarna ?,och vilka ställs i reserv & även vilka är det so, blir utan plats?.Mvh
    • Anna : De som har högsta betyg och/eller högst resultat på högskoleprovet anses ha bästa förutsättningar att klara av utbildningen. De som har lite lägre betyg och/eller resultat av högskoleprovet ställs i reserv. De som ligger långt ifrån vad det gäller betyg och/eller högskoleprovet - blir utan plats. Så är det alltid till alla utbildningar. Så är det även vid antagning till gymnasiet. *L* :-)
    • : Tack för kommenterat.Mvh