Evelina

    Vad gör egentligen en psykolog? Jag är intresserad av att börja läsa psykologprogrammet men tycker det känns svårt att hitta information om hur en arbetsdag faktiskt ser ut för en verksam psykolog? Har du några svar?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Evelina,

    jag tror arbetsdagar för en Psykolog kan se rätt olika ut, beroende på var /arbetsplats/ man jobbar på. Det vi på Fråga SYV vet om yrket psykolog - uppger vi på https://www.framtid.se/yrke/psykolog

    Samtal per "patienter"/"kunder"/"brukare" eller "sökande" ingår oftast - i alla fall på något sätt. Och göra utredningar och skriva utlåtanden - likaså.

    Studie- och yrkesvägledare