Julia SYV på FrågaSYV

    Hej, information om yrket IKT-pedagog finns bl.a på framtid.se/yrke/iktpedagog
    Det är ganska vanligt att IKT-pedagog är även lärare i några ämnen, t.ex kan vara lärare i tyska och SO-ämnen (det är i alla fall vinnaren av Guldäpplet-priset 2020, hon är lärare i tyska, SO-ämnen och IKT-pedagog på skolan).
    Att man skulle vara endast IKT-pedagog och inte lärare - är mindre vanligt, i så fall är man kanske IT-ansvarig på skolan eller biträdande rektor. Alltså, att man skulle endast vara IKT-pedagog på en enda skola och inte har andra arbetsuppgifter, känner vi inte till att det skulle vara möjligt. Kanske om man är IKT-pedagog för flera skolor, kanske för alla kommunala grund- och gymnasieskolor i en kommun? Det är inte otänkbart att man skulle ev.kunna vara anställd som.
    Vänligen
    Julia SYV