Emelie
    Hej! Jag tycker om att planera och är också väldigt bra på det. Jag tänkte att jag därför kunde jobba med att planera folks scheman och stötte på personalplanerare via en Google sökning. Vad gör en personalplanerare?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Emelie!

    Var god och läs om yrke Personalplanerare på www.framtid.se (klicka på ordet "personalplanerare" i mitt svar - så kommer du direkt till yrkesbeskrivningen). Det finns också beskrivningar om många andra yrken på www.framtid.se och du kanske hittar några till spännande yrken, som du blir intresserad av!

    Andra yrken som du kanske blir intresseradav är t.ex Aktuarie och Logistiker.

    Återkom sen till oss, så ska vi försöka hjälp dig med alla dina frågor!

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare