Klas
    Jag har tagit studenten men fick F i gymnasiearbetet. Jag vill studera upp betyget på komvux men efter att ha kollat runt lite så erbjuds det ingen kurs i gymnasiearbetet i Estet. Kan jag ta gymnasiearbetskursen för Samhälle eller Humanistiska Programmen eller måste jag lösa det på något annat sätt?

    Tack för svar.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Klas,

    du vänder dig till komvux i den kommunen där du är folkbokförd. Ditt mål är att ta Examensbevis från komvux. Det är komvux i just den kommunen där du är skriven/folkbokförd som får försöka hjälpa dig - på ngt. sätt.
    Boka tid med SYV på komvux. Ta med dig ditt Studiebevis. SYV-en får ta frågan vidare till rektor på komvux, om det är så att din komvux inte erbjuder göra GA för Estetiska programmet. Ngt. sort förslag på lösning måste komvux komma med.

    Lycka till!

    Mikael SYV