Amanda
    Om jag har f i engelska när jag ska söka gymnasium. Vad gör jag då? kan man börja gymnasiet ändå och läsa en extra kurs i engelska. För att ta igen de man inte klarade.

    1 Svar

    Per-Anders SYV på Friskolan Asken
    Hej!
    Kolla med din grundskola om de erbjuder sommarskola e dyl. Då har du chansen att få ett godkänt betyg där.

    Annars kan du, som du skriver, börja på gymnasiet och läsa grundskoleengelska på IM (introduktionsprogrammet) som det heter nu. Där finns lite olika lösningar. Kolla med din studie-och yrkesvägledare på skolan, han/ hon vet säkert vilka alternativ din hemkommun erbjuder.