Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Matilda,
    du får gärna samråda med studievägledare på BMA-programmet och med studievägledare som är kopplade till utbildningar i neurofysiologi. Du har intresse för neurofysiologi, så jag föreslår att du tittar på vilka kurser och program som finns att söka inom det område.
    Allmänt, så finns det flera olika yrken som på olika sätt kan "syssla med" bl.a neurofysiologi, bland annat är det Läkare (i första hand Neurolog) och Neurobiolog som är yrken som jag föreslår att du kikar lite närmare på.
    Vad gäller lönefrågan, så är det en svår fråga att besvara. Löner påverkas av många olika faktorer: det spelar bland annat roll i vilken del av Sverige som man jobbar och om man jobbar för en privat eller för en offentlig arbetsgivare samt också hur duktig man är på att löneförhandla.