K
    Vad gör man på högskolan, varför är se bra att gå där?
    Om man väljer ett yrkesförbetedande linje kan man inte gå på högskola då?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom det är ganska tufft på arbetsmarknaden nu - det är många som söker jobb där man inte behöver någon utbildning så kan det vara bra att plugga lite extra på t.ex ett universitet eller yrkeshögskola - då kan man öka sina chanser till jobb men även få chans att jobba med något som kan utveckla en och där man kanske kan få lite bättre lön.

    Går du ett yrkesprogram så kan du lägga till svenska och engelska i tvåan och trean och på så sätt även bli högskolebehörig på ett yrkesprogram. /Lena, Syv