Helene
    Min dotter går natur och kommer antagligen få f i fysik. Kan hon läser vidare på högskolan/universitet ändå?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det beror på vad hon vill läsa på högskolan. Om hon går ut med en gymnasieexamen med endast F i fysik så är hon behörig till högskola men kan inte välja de program/kurser där det krävs fysik. Så man får helt enkelt kolla utbildningar utan fysik.

    Dottern kan dock läsa upp fysiken inom Komvux senare om hon vill det om hon inte hinner/vill läsa upp den under gymnasietiden. /Lena, Syv