Hanna
    Flera skolor tar överintag av platser till en program/utbildning men vad händer om det är lika många av överintag-platserna som tackar nej? Blir de av med platserna eller startar programmet ändå med de extra platserna?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre har jag inte någon erfarenhet av skolor som eventuellt har överintag - så jag har svårt att svara på din fråga. Du bör kunna kontakta din gymnasieantagningen i kommunen/länet och se om de har kännedom om antagningsprocessen och vad som händer om en skola har rapporterat in fler platser än vad dom egentligen har. /Lena, Syv