Vakman
    Hej, jag går första året på teknikprogrammet och har valt design&produktutveckling som inriktningsval, jag är nästan helt 100 på att jag kommer få F i kemi efter vårterminen. Vad kommer hända om jag får F i kemi? Mitt drömjobb är pilot, annars skulle jag tänka mig att bli flygtekniker. Vet att jag inte behöver betyg i Kemi för att bli pilot men är osäker om samma sak gäller för flygtekniker, och prioriterar de på trafikflyghögskolan de som har betyg i kemi före de som inte har betyg i kemi? tacksam för svar :)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du får ha högst 250 kurspoäng F i olika kurser förutom de kurser som krävs för en gymnasieexamen och för den sökta utbildningen. Så om du håller på att bara få F i Kemi så klarar du dig. Dock sänker ett F ditt snitt - det kan ha betydelse om den sökta utbildningen tar in de sökande med bäst betygsnitt. /Lena, Syv