Michaela
    Hej!
    Jag går på gymnasiet år 2 på en hantverkslinje. Vi behöver ha gjort 15 veckor APL för att bli godkända men pga att jag ångrar mitt val av linje och inte vill gå det jag går eller bli det efter gymnasiet så får jag ångest så fort jag tänker på APL:n och har inte genomfört den under hela 2:an. Min lärare säger att hon kommer sätta en kursvarning ifall jag ej är på praktiken, så min fråga är vad som händer om jag får en kursvarning och vad konsekvenserna blir om jag inte får ett examensbevis? Dras mitt CSN in?
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det är troligt att du får F i betyg i en eller i flera kurser och inte uppfyller kraven för examensbevis.

    Att Studiehjälpen dras in beror på skolk, ej på F-betygen (på gymnasiet kan elever få F i alla kurser, men de behåller studiehjälp så länge de ej skolkar).