bella
    Min fråga är vad händer om jag går ut nian med A-B betyg på alla ämne förutom idrott , jag blir underkänt på den kommer jag ändå kunna komma in på Samhällsvetenskapsprogrammet?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom Idrott inte är ett behörighetsämne till Samhällsvetenskapliga programmet betyder det egentligen bara att du har ett mindre ämne att söka på till gymnasiet som i och för sig kan sänka ditt snitt - men är du godkänd i alla andra kurser så är du ändå behörig. /Lena, Syv