Sara
    Vad händer om jag har fått F i betyg på en enskild uppgift i svenska? Kommer det att påverka mina betyg? Ifall det gör vag ska jag göra för att gå godkänt på uppgiften?
    Jag har nämligen skrivit argumenterande text men har glömt att hänvisa till källan som jag använde och därmed inte fått godkänt på det betygskriteriet. Vilket ledde till att jag fick F på hela uppgiften. Vad ska jag göra?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sara!

    Jag råder dig prata med läraren i svenska, förklara så som du förklarar här för oss och be att få göra om uppgiften. Sedan tror inte jag att du riskerar F på hela kursen, om du får godkänt på alla de resterande delmoment i kursen. Men givetvis är det bättre att försöka få högre betyg på den uppgiften, i vilken du nu, tyvärr, fick F.

    Förhoppningsvis får du göra om uppgiften och får betyg, som är t o m högre än E, kanske t o m högsta betyget A. Vi håller tummarna!

    Bästa hälsningar och Lycka till!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare