Sofie
    Jag vet inte vad jag vill göra i framtiden men tänkte börja med att läsa upp mina betyg så jag är högskolebehörig. Men vad händer när jag har läst upp kurser på komvux?

    Får man ett nytt betyg eller får man ett dokument för varje kurs?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du läst flertalet av dina kurser på Komvux (du får dock inte börja Komvux förren hösten det året du fyller tjugo) så får du en gymnasieexamen via dom - ett dokument med alla kurser du läst.. Det är det mest troliga. Vill du dock försöka få en högskolebehörighet tidigare så kan du kanske kika på Folkhögskolan - där kan man börja när man är arton. Få Folkhögskola kan man läsa något som heter Allmän kurs/linje för en högskolebehörighet. Läs mer här http://www.folkhogskola.nu/

    /Lena, Syv