Genevieve
    Hej

    Jag är 23 och har ansökt till undersköterske programmet med kursstart 27 maj på komvux. Jag är utomlands inför nivåtestet som numer är obligatorisk hur påverkar det mig?
    Jag har även betyget F i svenska 3, missade nationella proven, är det ett krav för utbildningen(?)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Svenska 3 är inte en obligatorisk kurs i undersköterskeutbildningen. Om du inte kan närvara på den obligatoriska nivåtestningen, kontakta skolan och fråga vad som kan göras... Om nivåbedömningen är obligatorisk och du inte kan vsra med, kan  det innebära att du inte blir antagen.

    Studie- och yrkesvägledare