Stina
    Hej! Jag undrar vad en farmakolog har för utrusning under en vanlig arbetsdag? Vad har en farmakolog för kläder på sig eller är det helt valfritt vad man ska bära?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Stina,

    eftersom Farmakolog är ett samlingsnamn och man kan jobba på olika ställen så kan det variera mycket.

    Det är viktiga och intressanta frågor du ställer, men som också är svåra att svara på. Det går säkert att hitta många olika svar på dina frågor, beroende på vem du frågar. ;)

    Jag kan inte påstå att vi sitter på alla de rätta svaren om alla yrken! Men utifrån min erfarenhet kan jag svara på här: utrustning kan vara Microskop, Petri-skålar och annat som finns i fysik och kemi-labbet; och när man jobbar på labbet så är det vit rock man bär; handskar och även skyddsglasögon. Men de dagar man deltar i konferenser, då bär man kostym och sitter på föreläsningar eller själv "uppträder" med föredrag inför sina kollegor; då är man en föreläsare>> för just den tiden, som man gör sitt föredrag. En del farmakologer är också högskolelärare>>; de undervisar blivande farmakologer.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    ANNA