Hej Erika,

    Skolverket har en sida  https://www.skolverket.se/skolutveckling/anordna-och-administrera-utbildning/administrera-utbildning/skoltermer-pa-engelska

    och om det du behöver översätta inte finns där, kontakta gärna Skolverket, tel.nr 08-52733200
    Du kan också fråga lärare i engelska på dina gamla skolor.
    Du kan också prova vända dig till komvux i den kommunen där du är folkbokförd. Komvux kan ge dig kontakt till de lärare i engelska som är verksamma inom din kommun.

    I Sverige ges TE/inriktning produktionsteknik på 60 gymnasieskolor - listan finns på gymnasieguiden.se/gymnasium?TE/produktionsteknik Du får gärna vända dig till personal på de skolorna; förhoppningsvis fick de den frågan sedan innan och kan ge dig ett svar.