Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Linn, jag kan inte se Teknik1 i Tabellen för utbyteskomplettering och det måste betyda att den kursen inte har ngn gammal motsvarande gymnasiekurs.
    Men yrkeshögskola kan även ta in obehöriga. Så alla kan söka, även om de i formell mening inte är behöriga. Givetvis är det bättre att bli behörig, men du kan både söka till yrkeshögskola + under tiden ansökningsprocessen pågår söka till komvux läsa Teknik1. Du kan också fråga de utbildningsansvariga på den yh-utbildningen som du vill söka till, om de kan ge svar på vilka "motsvarande kunskaper" som de kan acceptera i stället för godkänt betyg i Tenik1.

    Hittade inga frågor