Lisa
    Hej.
    Är biomedicinsk analytiker och biomedicinskanalytiker med inriktning samma sak? Jag har hört att när man läser biomedicinsk analytiker så läser man allmänt först och sen i typ sista året läser man vilken inriktning man vill. Men när jag ska gå in och söka så kommer det upp två olika biomedicinsk analytiker och biomedicinsk analytiker med inriktning klinisk fysiologi, vilken ska man välja ? Är det samma sak? Jag vill läsa med inriktning klinisk fysiologi, men några högskolor har bara biomedicinsk analytikerprogrammet men kan man välja det då för att sen läsa med kliniska inriktningen? Står det bara olika eller är det olika? För jag ska söka till tre olika och en har skrivit biomedicinsk analytiker med klinisk inriktning men de andra två skriver bara biomedicinsk analytikerprogrammet och den högskolan vill jag helst komma in på men bara om deras biomedicinska också innehåller den inriktningen jag vill ha.
    • Anna : Det skulle vara http:// i början av länken... då funkar den. Jag har nu skrivit ett kort utökat svar till dig. Se nedan.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Lisa!

    Jag skall skicka din fråga till en expert på område och återkommer så fort jag får svar.

    Du kan så länge läsa på www.fragasyv.se/info/lakare-eller-bma

    och jag hoppas det finns ngt. intressant där för dig.

    Som sagt, din fråga är mycket specifik och kräver expertsvar. Jag antar att du redan har lusläst på högskolornas hemsidor.

    En bra idé är också att skicka epost till vägledare på de fakultet(institutioner) där utbildningar ges, som du är intresserad av.

    Återkommer så fort jag får svar!
    Bästa hälsningar
    ANNA
    Gör ett nytt försök med länken
    prova den http://www.fragasyv.se/info/lakare-eller-bma

    ber om ursäkt ... det är ngt. tekniskt strul... hoppas länken som jag skickar nu funkar.
    Annars så finns det mycket diverse bra info på http://www.fragasyv.se/dokument
    i olika kategorier där... som du också kan titta på.

    Håller nu tummarna för att det skall funka med länken.
    Ännu inget svar från vår expert. Jag hoppas du förstår att med så "smala" och mycket specifika frågor - så är det egentligen till en vägledare på just den institutionen där den utbildningen ges, som man bör vända sig till.

    Bästa hälsningar & vi hörs!
    ANNA