Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia, om du är 17 år - kan du inte läsa på komvux. Det är tidigast från 1 juli det kalenderår som du fyller 20 år ELLER efter det att du har läst minst 3 år på gymnasiet (då får du vara yngre) som du kan bli antagen till Komvux.
    Om du planerar för framtiden - att läsa kemi på komvux på distans om några år, då förstår jag varför du frågar om det redan nu.
    "Distans" innebär att man inte går i skola, utan får uppgifter via dator/internet, löser dem och skickar tillbaka till läraren/handledaren. Det är SJÄLVSTUDIER med handledarhjälp.

    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare