Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Anela!

    kandidatprogram betyder att man läser i 3 år på heltid på högskolenivå och då läser man 180 högskolepoäng.

    Ang. vad man kan jobba med i framtiden, beror det på om det är Kandidat i Ekonomi, eller Kandidat i Pedagogik eller Kandidat i Beteendevetnskap och i Biologi eller i något annat ämne.

    Sedan finns det tjänster som kräver t.ex 3 års studier på högskolenivå, som t.ex Utredare på Försäkringskassan (och det spelar ingen roll inom vilket ämne man läste sina högskolepoäng).

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare