Elanur
    Jag kollade runt på vad några gymnasium erbjöd och där stod det riksrekrytering, spetsutbildning osv. Jag vet vad spetsutbildning är men jag blev ganska osäker på vad riksrekrytering innebär? Kan ni snälla berätta det för mig... Tack på förhand

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, riksrekrytering betyder att elever från hela Sverige kan söka den utbildningen och konkurrerar på samma villkor, oavsett var man bor. Konkurrensen brukar vara tuffare på grund av att så många fler kan söka. Med vänlig hälsning, Mikael syv