Askin
    Detta är lite av en följdfråga på min forna. Om det visar sig att de utökade kurserna räknas in i mitt jämförelsetal kan jag då ansöka om studieintyg som gör att de INTE kommer räknas in? Eller hur fungerar det? Säg att jag fixar ett sådant studieintyg men sedan är i behov av meritpoängen om jag vill söka något annat än hhs, kommer jag fortfarande ha tillgång till det då?

    Undrar kort och gott vad studieintyg innebär

    Tack

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej, ett Studieintyg är en förteckning över kurser med tillhörande betyg. Meritpoängen gäller även om kurserna inte ingår i gymnasieexamen. Med vänlig hälsning, Milla Syv
    Studie- och yrkesvägledare