Alice
    Hej!
    Jag har stora problem med detta att bestämma mig vad jag vill göra efter gymnasiet. Och med tanke på att jag inte har så lång tid kvar här, känner jag att jag måste komma på något.

    Något som har väckt mitt intresse lite grann är Hotel Manager, men vad innebär det egentligen? Jag har fått för mig att man organiserar och är som spindeln i nätet på ett hotell, är jag helt ute och cyklar då?
    Jag gillar att organisera och jag tycker om människor, så jag känner att något inom servicebranschen kanske är något för mig. Men jag är ännu inte helt säker.
    Så det jag vill ha reda på är lite mer info om vad det innebär att vara Hotel Manager, för att se om det verkligen är något för mig.

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du ändå har fastnat för ett yrkesområde! Via denna länk kan du få en bra beskrivning av vad en Hotel manager gör så kanske du kan stämma av med dig själv om du tycker att det passar. Hotel och turism - programmet på gymnasiet kan ju vara en bra förberedelse inför just en sådan här vidareutbildning. http://www.yhguiden.se/#!/ostsvenska-yrkeshogskolan/hotel-management2

    /Lena, Syv