Elev
    Hej! Jag är intresserad av att söka Civ.ing i Samhällsbyggnad, jag såg att man på KTH kunde läsa en master i " Real Estate and Construction Management”. vad arbetar man med efter denna utbildning?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Anna, om jag förstår din fråga rätt, så undrar du vad man kan jobba som efter KTH´s masterprogram i real estate, och jag ser att det finns ganska mycket information om det på utbildningens webbplas: kth.se/en/studies/master/realestate och på kth.se/en/studies/master/realestate/graduates finns fyra intervjuder med de som tidigare läst det programmet.

    Läs, nedan, urklipp från informationen på utbildningens webbplats:

    Graduates from the programme have gone on to work in organisations such as:

    -- Consultancy companies, banks, pension funds, insurance companies

    -- Property and asset management companies, development companies, real estate appraisal/valuation firms, and real estate capital groups

    -- Infrastructure development organisations

    -- Land development, cadastral and registration agencies and other related regulatory bodies and private companies

    -- Architectural firms, technical consultant firms, construction management firms, real estate companies, construction companies, client and facilities management organisations and public organisations.

    The programme also prepares students for further studies on doctoral level.

    After graduation: Valuer, Analyst, Asset Manager, Transaction Advisor, Construction Project Manager, Project Engineer, Developer, Real Estate Consultant, Land surveyor.

    *****************
    Du nämner också civilingenjör i samhällsbyggnad i din fråga. Civilingenjörer i samhällsbyggnad kan b.la arbeta på konsultbolag, arkitektkontor, fastighetsföretag, statligt eller kommunalt, exempelvis som stadsplanerare, fastighetsutvecklare, byggprojektledare, teknisk lantmätare eller miljökonsult kan du bidra till att skapa ett hållbart samhälle anpassat till klimatförändringarna. Dessutom är utbildningen forskningsförberedande och de som tar examen från det programmet har goda möjligheter till en framtida forskarkarriär. Du kan också läsa intervjuer med de f d studerande på det programmet på KTH på kth.se/utbildning/civilingenjor/samhallsbyggnad/alumner

    Studie- och yrkesvägledare
    • Elev : Tack så jätte mycket för svar :)
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!