Daniel SYV

    Hej, det finns många exempel på att SYV-ar blir Samhällsvägledare, KAA-ansvariga, Praktiksamordnare eller Rektorer.
    Studie- och yrkesvägledare kan även arbeta på Myndigheter, t.ex på Arbetsförmedlingen - som Arbetsförmedlare eller  Arbetsvägledare, på CSN som Studiestödsutredare, på FK - som utredare och i olika projekt med exempelvis vägledning av arbetssökande ungdomar och vuxna.
    Exempel på andra yrken där man med stor sannolikhet kan jobba med examen från SYV-programmet:
    Civilutredare (hos Polisen)
    Utbildningsadministratör
    Arbetsmarknadshandläggare
    CV-granskare
    Rekryterare
    Headhunter

    • : Många intressanta jobb! Spännande med de mer alternativa exemplen, jag ska läsa vidare om de. Tack!