Mia
    Jag funderar på att ansöka till utbildningen "socialpedagog med särskild kompetens inom KBT och mångkulturalitet" som börjar i Halmstad hösten 2016. Jag undrar vad jag kan arbeta inom med en examen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Mia!

    Efter avslutad yrkeshögskoleutbildning Socialpedagog med särskild kompetens inom kbt och mångkulturalitet kan man bland annat:

    - arbeta professionellt med socialpedagogiskt arbete utifrån evidensbaserade metoder och ett kognitivt beteendeterapeutiskt synsätt

    - på ett kreativt sätt inspirera och hitta motivationsfaktorer till hälsa och livsstilsförändring

    - på ett professionellt sätt förstå och bemöta personer med psykiatrisk problematik

    - på ett professionellt och insiktsfullt sätt möta människor från olika kulturer

    - självständigt och i olika arbetsgrupper arbeta med bedömning, planering, genomförande, uppföljning, utvärdering och dokumentation

    - agera professionellt i yrkesrollen utifrån en hög grad av medvetenhet om den etik som gäller i socialpedagogiskt arbete.

    Läs också på den här sidan och se om info där blir till hjälp för dig.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Skulle jag kunna arbeta som kurator med denna utbildningen? Tänker på att det är utbildning inom KBT.
    • Julia : Det är upp till en arbetsgivare att bestämma vem får tjänsten av alla de som söker jobbet. Oftast anställer man Socionom med påbyggnadsutbildning i terapi - på Kuratorstjänster.