Miriam
    Hej!
    Jag tänkte välja estet musik till gymnasiet och jag undrar vad jag kan bli behörig till efter gymnasiet om jag väljer till lite extra saker, till exempel matte 3b och naturkunskap 2. Sjuksköterska, och på den ”nivån”?;) Kan även tillägga att jag är social och kreativ och skulle älska om mitt drömjobb fanns, inom vilken bransch finns mitt drömjobb?;)))
    /Miriam

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du får gärna kika på många olika yrken—- på www.framtid.se finns över 2.000 yrken beskrivna.
    Sjuksköterskeprogrammet kräver inte matte 3, men det är bra att ha godkänt betyg i alla fall: du får 0,5 meritpoäng för den kursen.

    Studie- och yrkesvägledare