Anita
    Hej!
    Jag vill gärna läsa estet/media vad kan jag bli efter det? Vad för betyg måste jag ha för att komma in på estet/media?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Estetiska/media programmet är inget yrkesprogram - så du blir inget efter detta program. Det ger en bred behörighet att söka till olika eftergymnasiala utbildningar inom t.ex. samhällskunskap, media, beteende..

    Dessvärre så växlar poängen till olika estetprogram och skolor från år till år så det är svårt att säga hur många poäng du behöver. Din Syv på skolan borde kunna ha information om vad poängen brukar ligga på i just ditt område. /Lena, Syv