Andreas
    Hej jag ska gå på teknik programmet med inriktningen teknikvetenskap. Vad kan jag inte söka till efter gymnasiet ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom Teknikprogrammet är ett högskoleförberedande program så kan du söka utbildningar ganska brett även inom samhälle eller ekonomiområdet. Det som du inte kan söka till är väl inom det naturvetenskapliga området som kräver mer kemi och biologi såsom olika läkarutbildningar...