Alex
    Hej vad kan man bli om man går på teknik inr samhällsbyggande och miljö? Är lönen bra? e det många konkurrenter?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Alex,

    teknikprogrammet är ett av de Högskoleförberedande program. Tanken är att man läser vidare efter gymnasiet.
    Det finns, på eftergymnasial nivå - studier i olika skolformer - bland annat på högskolor/universitet; yrkeshögskolor; och fjärde året på teknikprogrammet (TE 4). Inom de olika skolformerna kan man utbilda sig till en mängd olika yrken; lönen i olika yrken varierar; antal konkurrenter är svårt att förutspå.

    Det finns exempel på vilka yrken man kan vidareutbilda sig till efter inriktningen Samhällsbygg.på TE i besikrivningen på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/TE/samhaellsbyggande

    Om yrken inom Tekniskt arbete - var god se framtid.se/yrken/tekniskt-arbete