R
    Hej, jag går sambeteendevetenskap, planen var att bli psykolog eller socionom. Men jag tror inte att jag kommer att ha tillräckligt med poäng för att plugga vidare sedan eftersom att psykologi speciellt är svårt att komma in på. Jag har ett år kvar nu och är osäker på min framtid, hur ska jag göra? Jag undrar vad exakt man kan bli av sambeteende linjen? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det finns så otroligt mycket du kan välja inom högskolan utifrån ett samhällsvetenskapligt program så några exakta uppgifter på vad du kan plugga finns det inte plats för att rada upp här. Men du kan alltid leta utbildningar utifrån ämnesträdet via denna sida https://www.antagning.se/se/start

    Här kan du leta utifrån olika områden och få idéer om vad som finns utifrån det du läser. /Lena, Syv