helin
    läser man fysik om man väljer teknik med inriktning design och produktutveckling andra året . och vad kan man bli ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom Teknikprogrammet inte är ett yrkesprogram utan riktar sig mot att kunna plugga på högskolan efter gymnasiet så blir man inget direkt utifrån programmet. Men utifrån Teknik/design kan du söka till många teknisk/praktiska utbildningar inom bla Yrkeshögskolan och utbildningar inom universitet/högskola som inte kräver dom högsta kurserna inom fysik och matte. Vill du sikta på en teknisk högskola för att bli högskole/civilingenjör så bör du lägga till Matte 4 och Fysik 2 via Individuella valet eller via programfördjupning. /Lena, Syv