...
    Hej, jag såg att Drottning Blankas gymnasium erbjöd samhällsprogrammet men problemet är att det är även kriminologi. Nu undrar jag, kan man bli t.ex lärare även om man går inriktningen samhälle - kriminologi, alltså har den samma jobbmöjligheter som sam-sam och sam-beteende?

    Tack för svar!

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hejsan,
    det är väldigt liten skillnad på vad man kan göra efter gymnasiet, beroende på Vilken Inriktning på samhällsvet.programmet man gick. Kika gärna på framtid.se/yrke/yrken-efter-sa-alla-inriktningar
    Den "kända" skillnaden är endast den att på inriktningen Samhällsvetenskap (pga man läser även Samhällskunskap 2) - om man får godkänt betyg i kursen samhällskunskap2, blir man behöver även till utbildningen "lärare i samhällskunskap".
    För övrigt, så är det i princip samma möjligheter efter alla inriktningar på SA.