Berfin
    Jag vet att man kan bli apotekare, doktor, men inte mer än så!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Berfin,
    det är väldigt många olika eftergymnasiala utbildningar man kan bli behörig till efter att ha läsa på NA, inriktning "naturvetenskap". Läs på http://www.gymnasieguiden.se/program/NA/naturvetenskap och där finns det också några exempel på yrken.
    Här får du några fler exempel: arkeolog, sjuksköterska, biolog, arkitekt, lärare, studie- & yrkesvägledare, jurist, fastighetsmäklare, pilot, journalist, farmaceut, fysioterapeut, socionom, polis.

    Lycka till med dina studier!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare