Tony
    Hejsan! Jag går sista året på gymnasiet och undrar vad man kan bli när man läser samhäll-samhäll. Jag har verkligen ingen aning om vad man kan bli. Det enda jag vet är advokat och journalist typ. Jag hoppas ni kan hjälpa mig!

    1 Svar

    Lotta SYV
    Du går en bred gymnasieutbildning som kan leda till vilken högskoleutbildning som helst utom t ex kemist, biolog, ingenjör som kräver att du istället gått t ex naturvetenskapsprogrammet.

    Här har du en länk som jag tror att du kan ha glädje av: www.saco.se/valjayrke gå gärna in på testet Vad passar jag som och se vad det är får förslag du får.

    Sök gärna upp din studie- och yrkesvägledare på din skola för att prata om dina utbildningstankar.

    Lycka till!// Lotta