Faisa
    Om jag går i natr/Sam,vad kan jag jobba med då?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom Natur/sam inte är ett yrkesprogram så kan det vara svårt att specificera vad du exakt kan jobba med efteråt. Natur/sam ger dig behörighet till det mesta på högskolan förutom de utbildningar som kräver de mest avancerade matte och no-kurserna såsom t.ex. utbildningen till läkare, tandläkare, veterinär, apotekare och olika tekniska civilingenjörsutbildningar.

    Men många utbildningar inom IT-området kan man söka både inom högskola och yrkeshögskola, vårdyrken såsom sjuksköterska, sjukgymnast, lärarutbildningar, utbildningar inom beteendevetenskap, media mfl. /Lena, Syv