Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Om FT med dess olika inriktningar var god se information om på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/FT

    inriktningen Personbil läser man för att kunna jobba som: personbilsmekaniker, kundtjänstmedarbetare, kundmottagare eller försäljare inom fordonsbranschen.
    inrikt.Transport läser man för att i första hand bli yrkesförare. Yrken som man kan senare jobba inom brukar vara: lastbilsförare, truckförare, godshanterare, bussförare, transportledare eller logistiker.
    Efter båda inriktningar kan man dock "hamna" på samma arbetsplats med samma arbetsuppgifter - t.ex om man väljer att söka anställning som fraktassistent-inom-flyget där utbildning sker efter anställningen, på arbetsplatsen.