Sayora

    Jag har alltid varit intresserad av psykologi och hur människan fungerar. Jag ville plugga till psykolog i början men sen läste jag lite om psykologisk coach och blev nyfiken på det. Därför känner jag att jag behöver en vägledning om vad jag borde göra och om vad jag kan jobba med om jag läser till psykologisk coach. Tack på förhand

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, efter utbildningen till psykologisk coach kan man arbeta inom diverse olika området såsom skolväsendet, idrott, eller politik.

    Som utbiIdad PsykoIogisk coach har man kunskap som öppnar många vägar inom det beteendevetenskapligaområdet och kan till exempel arbeta med följande:

    - Coach (i olika kontexter/miljöer), t.ex som StudiecoachJobbcoach eIIer Ungdomscoach

    - arbete inom omvårdnadssektorn (behandlingshem)

    - arbete inom kriminalvården

    - på HR-avdelningar, som HR-administratör eIIer som HR-assistent

    - som adjunkt vid akademiska lärosäten

    - som kurator

    - som projektledare

    - som forskningsassistent

    - som arbetsförmedlare

    - som frilansjournalist, skribent

    - som stödpedagog

    - som egen företagare inom utbildning och/eller positiv psykologisk coachning, med mera.

    Studie- och yrkesvägledare