Johanna
    Om man gått klart hela sin utbildning på samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningen journalist, media... Vad kan man då bli? / Vad kan man jobba som?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom Samhällsvetenskapsprogrammet inte är ett yrkesprogram så blir du inget efter just det programmet - även om du lästa journalist media. Du läser många kurser som gör dig behörig att söka till utbildningar inom det samhällsvetenskapliga området men även mediaområdet. Här är en bra sida där du kan läsa om olika yrken som just Samhällsvetare men även om andra yrken http://www.saco.se/Yrken-A-O/Samhallsvetare/

    Samhällsvetenskapsprogrammet är ju brett inom sitt område där du kan hitta många olika utbildningar på högskolan. Inom t.ex. media som journalist, litteraturvetare, lärare, polis, psykolog, beteendevetare, jurist, säljare, arkeologi, historiker och mycket mycket mer beroende på vad du är intresserad av../Lena, Syv