Matilda
    Hej, jag hade tänkt att välja någon estet linje nu när jag börjar gymnasiet, min fråga är då vad jag läsa vidare till senare på högskolan om jag går där?

    Funderar på att läsa till någon matte kurs eller nk2, tjänar jag på detta? Är inte så intresserad av matte, men tycker naturkunskap är intressant.
    Kanske rent utav inte behövs att läsa till en kurs, eller båda?

    Är inte intresserad av att bli typ läkare eller liknande men självklart känns det bättre att ha lite fler möjligheter senare i livet!

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Estetiska programmet är fiffigt på det sättet att den ger en bred behörighet till mycket inom det samhällsvetenskapliga området på högskolan utom i matte så vill/kan du läsa till Matte 2 eller så läser den senare i livet om du märker att du verkligen behöver den. Estet ger till och med mer historia än på Sam. Sedan har du ju möjlighet till lite mer varierad undervisning vilket kan vara bra för hjärnan ibland. /Lena, Syv